donderdag 2 februari 2012

Musica Dall’ Olanda! in de Sala Santa Cecilia te Rome met het prestigieuze Nederlandse Studenten Orkest


ANDIAMO! presenteert met trots het Olanda & Musica concert in samenwerking met het prestigieuze Nederlandse Studenten Orkest (NSO)!  

Dit fantastische concert zal plaatsvinden op 26 februari 2012 om 18:00 in het spectaculaire Sala Santa Cecilia van Auditorium Parco della Musica in Rome. 
Het NSO zal klassieke muziek spelen uit hun ambiteuze repertoire, met stukken van Ravel, Stravinsky en de moderne compositie Colorissimi!, geschreven voor piano door Filomena E.A. Uffing en bewerkt voor orkest in samenwerking met Stefano Conti  

Wij willen u  graag uitnodigen voor dit prachtige concert op 26 Februari.  
Kaarten zijn beschikbaar voor €10,00 voor volwassenen en €2,00 voor kinderen en studenten. 

Kijk hier voor meer informatie of boek nu via ANDIAMO! uw individuele of groeps tickets!



Persbericht:

Musica Dall’ Olanda!

‘Young Dutch musicians beamed with freshness and enthusiasm.’

‘I’d give all the concerts I’ve heard so far in this concert hall, for this one.’

Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) wordt jaarlijks opnieuw samengesteld uit getalenteerde, Nederlandse studenten die zich naast hun studie op hoog niveau bezighouden met klassieke muziek. In 2012 bestaat het orkest maar liefst 60 jaar en reist om die reden naar Rome voor een concert in de magnifieke Sala Santa Cecilia van het Auditorium Parco della Musica, op zondag 26 februari om 18.00. Het orkest viert dit twaalfde lustrum met de Nederlandse dirigent Lucas Vis, een van de bekendste leerlingen van Bruno Maderna. Het orkest waagt zich met hem aan een spectaculair programma, met onder andere Stravinsky’s meesterwerk Le Sacre du Printemps. In samenwerking met ANDIAMO! Art & Business speelt het NSO hiernaast een nieuwe compositie voor piano, orkest en dans met de titel Colorissimi!, gecomponeerd door Filomena E.A. Uffing en bewerkt voor piano en orkest in samenwerking met Stefano Conti.

De concerten van het Nederlands Studenten Orkest starten met de Akademische Festouvertüre van Johannes Brahms: een feestelijk werk gebaseerd op drankliederen van studenten. Hierna volgt de passievolle Tzigane van Ravel, waarin het Nederlandse toptalent Emmy Storms zal schitteren op viool. Na de Tzigane volgt Colorissimi!, een feest van kleuren van de hand van Filomena E.A. Uffing en Stefano Conti met pianist Massimiliano Scatena en een prachtige choreografie van ballerina Emilia Sintoni. Tot slot klinken na de pauze de oerritmes van Stravinsky’s Le Sacre du Printemps. Het orkest zet hiermee een van de meest uitdagende werken van de 20ste eeuw op het programma. Le Sacre staat garant voor spektakel, energie en adrenaline!







dinsdag 31 januari 2012

Multi Branded Showroom Actie - Live Muziek voor extra Passie & Sfeer


Uw automobiel showroom heeft een Landen Thema middag waarbij de verschillende automerken uit verschillende landen onder de aandacht van uw genodigden worden gebracht?

Binnenkort komt er een nieuw model auto op de markt en u wilt hier onder uw relaties wat extra aandacht aan schenken!

Een weekend lang uw autoshowroom extra presenteren onder uw bestaande en nieuwe klanten?


Versterk dan de thematische landensfeer door het inzetten van een stukje professionele mobiele muziek.

Onze Allround Muzikant ANGELO INDACO zingt en begeleid zichzelf op akoestische gitaar en accordeon (eventueel ook als Duo inzetbaar).
Door het mobiele karakter kan hij op iedere gewenste plek, al dan niet tussen de aanwezige gasten, musiceren.


Zijn repertoire is 'werelds' te noemen want naast Italiaans en Frans heeft hij ook Duits en Amerikaans repertoire in zijn pakket.

Dus in ieder landen thema is hij inzetbaar en dit is zeer passend als uw producten / merken ook uit meerdere landen komen!


En heeft u iets meer 'impact' c.q. muzikale 'aanwezigheid' nodig kies dan voor ons duo DUE AMICI.
Ook een zeer breed Internationaal repertoire. 
Zij beheersen meerdere instrumenten en vocalen en zijn mobiel inzetbaar op elke gewenste plek!

Beide concepten zijn ook met wat extra geluidsversterking op een vaste plek te plaatsen in uw showroom.

Naast deze muzikale invullingen die zeker bijdragen aan het doen slagen van uw 'showroom actie' hebben wij ook enkele smaakvolle concepten voor het  innerlijke van uw gasten.

Wat de denken van een echte Italiaanse Koffie, Italiaans IJs, Italiaanse Hapjes (Good Things From Italy), Italiaanse Aperitivobar of zelfs Italiaanse Pasta's en Pizza's?


Er zijn meerdere mogelijkheden qua uitvoering en invulling en we kunnen altijd vrijblijvend een uitwerking maken.

Kortom: UW showroomactie krijgt extra ATTENTIEWAARDE bij uw genodigden door het inzetten van een of meerdere van onze onderdelen!


Neem contact met ons op voor een creatief en passend voorstel welke kan worden afgestemd op basis van beschikbare budgetten en uw wensen!


Nog meer Italiaanse Passie & Sfeer vindt u op onze website.

Een leuk aandenken voor (met name) de vrouwelijke bezoekers?
Denk dan eens aan onze milieu vriendelijke, duurzame en maatschappelijk verantwoorde Italian Coffee Handbags, al dan niet gevuld met wat mooie producten!

Passie voor Italië? 
Bezoek dan ook eens onze website Italian Links And More

Wilt u een bedrijfsvideo van uw automobielbedrijf of uw Thema middag vastleggen op video als aandenken?
Neem dan eens contact op met Italie Video voor het bespreken van de mogelijkheden!

Dit complete concept kan natuurlijk ook worden ingezet in uw Keukenshowroom, Meubelshowroom of Woonboulevard!


vrijdag 27 januari 2012

illycaffè en de zoektocht naar de perfecte koffie


Al meer dan 70 jaar streeft illycaffè naar het produceren van de perfecte koffie.
In deze zoektocht naar perfectie heeft het bedrijf geavanceerde productie- en testlijnen ontwikkeld, waarvan de meest recente 20.000 horecaverpakkingen koffie per dag inspecteert.


Kwaliteit is controle in het kwadraat

Ze zeggen dat je vijftig bonen nodig hebt om de perfecte koffie te maken, en slechts een om hem te verpesten. Iedereen in de branche kent deze stelregel, en die voor illycaffè steeds als uitgangspunt dient sinds de uitvinding van de voorloper van de moderne espressomachine in 1934 door de oprichter van illycaffè, Francesco Illy.
 
Deze passie voor kwaliteit is nog belangrijker omdat illycaffè slechts één koffiemelange verkoopt. De koffie van illycaffè, die wordt gemaakt van 100% Arabica-bonen, heeft een onmiskenbaar aroma dat overal waar de koffie wordt geserveerd hetzelfde is: in meer dan 50.000 gelegenheden in 140 landen wereldwijd.
 
De aandacht voor kwaliteit heeft in het productiehoofdkantoor in Trieste geleid tot vele innovatieve controlesystemen. Een van deze systemen, voor het testen van koffieblikken van drie kilo, is recentelijk herontworpen met behulp van Omrontechnologie.


Gegarandeerd luchtdicht
 
Deze blikken worden alleen verkocht aan horecagelegenheden en kunnen direct op de maal-/doseermachine van een koffieapparaat worden geplaatst. Na het vullen worden de blikken, die onder druk staan, gecontroleerd op luchtdichtheid, zodat het aroma drie jaar of langer behouden blijft. Het vorige testsysteem was 25 jaar in gebruik geweest en was toe aan een volledige upgrade, legt Giuseppe Cutuli van illycaffè uit: “We moesten de productiviteit verbeteren en een aantal problemen oplossen die hadden geleid tot storingen,” aldus Cutuli. “Het testen is een van de gevoeligste stappen in het hele productieproces. Geen enkel blik koffie verlaat de productielijn zonder de controle op luchtdichtheid te ondergaan.”

De vernieuwde test heeft twee parallelle lijnen die vijf dagen per week, vierentwintig uur per dag in bedrijf zijn. De koffieblikken van 3 kilo worden in een tank geplaatst, onder druk gezet en gecontroleerd op lekkages. Tijdens de belangrijkste test worden de blikken koffie in water ondergedompeld. Ze worden vervolgens gedurende enkele seconden geobserveerd om te controleren of er geen luchtbellen vrijkomen, hetgeen duidt op een lekkage in een van de lassen.



Transport is doorslaggevend

Het nauwkeurige en efficiënte transport van de blikken is cruciaal. Het transportmechanisme wordt geregeld door drie Omron XtraDrive-serie lineaire motoren die de blikken door het proces voeren. Voordat het systeem werd gebouwd, werden de lineaire motoren aan een proef onderworpen om te garanderen dat de oplossing zou voldoen aan de eisen van illycaffè op het gebied van snelheid en nauwkeurigheid. Deze proeven overtuigden de technische staf ervan dat het mogelijk was om de efficiëntie te verhogen en toch de vereiste nauwkeurigheid te garanderen.

Op de XtraDrive-motoren van Omron zijn de servoaandrijving en de axiale besturing geïntegreerd, waardoor de unit kleiner kan worden uitgevoerd. Giuseppe Cutuli legt uit: “Dit betekende dat we de omvang van de testmachine konden beperken en tegelijkertijd de transfertijd en het gebruikte materiaal konden verminderen. Nu konden we de testtanks op maat bouwen voor de koffieblikken." Het gebruik van lineaire motoren, die geen mechanische onderdelen hebben zoals traditionele systemen, kwam ook de betrouwbaarheid ten goede: een doorslaggevende factor vanwege het gebruik van water in de tests.
Het nieuwe systeem kan twaalf blikken van 3 kilo testen per minuut: tweemaal zoveel als het vorige. Bovendien is het werk van de operator een stuk eenvoudiger geworden, zegt Giuseppe Cutuli: “Voorheen hing
de besturing volledig af van de ervaring van de operator. En die ervaring was lastig door te geven wanneer de operator vertrok of een andere baan kreeg.”


Verzekerd van kwaliteit

Een niet minder belangrijk aspect is dat het systeem ruimte biedt voor grotere toekomstige volumes als de markt van illycaffè verder groeit. En met de franchiseketen ‘espressamente illy’ lijkt deze groei verzekerd. Sinds de start in 2003 zijn meer dan 150 cafés geopend in 20 landen. Alle serveren koffie uit de blikken van drie kilo die zijn voorbehouden aan commerciële gelegenheden, en waarvan de kwaliteit wordt verzekerd door het nieuwe testsysteem van illycaffè.



Nog meer Italie.

Italiaanse Passie en Sfeer tijdens uw evenement

woensdag 25 januari 2012

Smaak en Stijl Italie Evenement 2012 - 11, 12 en 13 mei - in de Tuinen van Kasteel De Haar te Haarzuilens

De feestdagen zijn voorbij. Tijd voor nieuwe feestdagen: 11, 12 en 13 mei.

 

Smaak & Stijl Italie Evenement in de Kasteeltuinen van Kasteel De Haar


Maestro Events wenst u in alle opzichten een prachtig 2012. Uiteraard zijn gezondheid en voorspoed van het grootste belang, maar ik wens u ook veel plezier, grote plannen en nieuwe uitdagingen toe in dit nieuwe jaar. Die zaken staan bij ons namelijk hoog op de agenda. Daarbij is het Italië Evenement al vele jaren één van onze belangrijkste activiteiten en grootste trots. Dat we er weer plezier zullen beleven aan veel lekkers, moois en nieuws is na acht succesvolle edities een zekerheid, maar daarbij kunnen we natuurlijk niet zonder elkaar. Wij hopen dan ook dat ons voornemen uw voornemen mag worden in 2012: één groot Italiaans feest in mei.

Op dit moment zijn de medewerkers van Maestro Events druk doende met de inschrijvingen voor en het programma van het evenement. Dat ziet er veelbelovend uit. Zo kunnen we u veel nieuwe smaken en stijlen garanderen en nog een paar verrassingen. In de komende maanden houden wij u op de website en in de nieuwsbrieven uiteraard op de hoogte van de voorbereidingen. En mocht u zelf een Italiaanse 'smaakversterker' in huis hebben, dan verwijs ik u graag naar ons inschrijvingsformulier, want samen maken we één groot feest op De Haar!

Aris Spada, directeur Maestro Events



Nog meer ITALIE op Italian Links And More

Italiaanse Passie & Sfeer tijdens UW evenement, bijeenkomst, feest of festival!



25 manieren om je online invloed te vergroten - Business Bootcamp


Als jij je business wilt laten groeien, dan zijn het internet en de social media DE middelen om in te zetten.
En dus wordt het hoog tijd om je online invloed te vergroten.

  1. Stop met praten over je producten en diensten.
    Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights.
  2. Deel kennis waar anderen behoefte aan hebben.
    Als mensen vragen stellen en je weet het antwoord, deel het. Je wordt dan al snel als De Expert gezien.
  3. Wij delen veel informatie die de meeste bedrijven voor zichzelf houden.
    Door het goede en het slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen.
  4. Wees consistent! Daarmee laat je zien dat je gecommitteerd bent.
    Je wekt vertrouwen op wanneer je boodschap en communicatie consistent zijn.
  5. Handel altijd met integriteit en oprechtheid.
    Dat is eenvoudiger dan je op een bepaalde manier voor te doen of op ‘de juiste manier’ te handelen.
  6. Heb een heldere visie.
    Niemand is bereid je te volgen als het niet duidelijk is waar je naar toe gaat.
  7. Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.
  8. Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.
  9. Mensen worden aangetrokken door je verhaal, of niet.
    Zorg dus dat je verhaal de moeite waard is.
  10. Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.
    Wees niet bang om een mening te hebben.
  11. Focus is belangrijk.
    Het is moeilijk om en expert te worden in allerlei gebieden, dus zorg ervoor dat jij bekend wordt in jouw vakgebied.
  12. Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet.
  13. Maak een pagina over jouw business aan op Facebook.
    Maak een welkomstpagina met een cadeau voor het ‘liken’ van jouw pagina en plaats altijd goede content.
  14. Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.
  15. Praat over de dingen waar je verstand van hebt.
    De reden waarom het Business Bootcamp blog werkt, is omdat ik weet waar ik over praat.
  16. Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.
    Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt
    .
  17. Herhaal je tweets.
    Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.
  18. Vind een specifieke niche en beheers deze niche.
  19. Word actief in de communities van anderen.
    Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.
  20. Veel mensen zijn bang om te praten.
    Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.
  21. Vind uit welke sociale netwerken je klanten gebruiken en zorg dat je er voor ze bent wanneer ze je nodig hebben.
  22. Self-expressie is het nieuwe entertainment
    Zet mensen aan het praten
    . Ik had een zeer succesvolle respons op de simpele vraag “waar ben je dankbaar voor?
  23. Geef zoveel mogelijk.
    We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.
  24. Interview, citeer en associeer je met experts.
  25. Zorg dat je feedback krijgt.
    Hoe zien zij jou? Zorg dat anderen kijken naar wat je doet en hebt. Wat vinden zij dat je kunt verbeteren?


De Sociale Media van Italian Entertainment:

Onze Websites: