woensdag 6 juli 2011

Succesvolle vrouwelijke Nederlandse onderneemster in Rome presenteert CD en nieuwe website!


Rome, 5 juli 2011 – Filomena Uffing, een succesvolle Nederlandse onderneemster in Rome.

Naast haar drukke baan als directrice van de B2B Destination Management Company ANDIAMO! Services heeft zij met haar creativiteit en muzikaliteit onlangs haar eerste album ‘Colorissimi’ uitgebracht!

Na een leven lang vol muzikale passie presenteerde zij twee weken geleden met trots haar eerste CD; ‘Kleuren’!
Het album bestaat uit negen verschillende nummers die allemaal vernoemd zijn naar een kleur.
Elke kleur drukt een gevoel, stemming of emotie uit van momenten uit Filomena’s leven.

De nummers zijn ‘solo piano’ en worden naast Filomena Uffing (Piano) begeleid door viool (Niki Jansen), akoestisch guitaar (Eric van Dijsseldonk), fluit (Yorown), percussie (Yorown), basguitaar (Yorown), bluesharp (Yorown) harmonium (Yorown) en elektronische muziek.

De muziek wordt tot nu toe beschreven als mooie muziek uit de cinema Francese e Italiana.
De producer is Duits-Nederlands en musici zijn Nederlands.

‘Ik wil graag mijn opa en moeder bedanken, voor het overbrengen van hun passie voor muziek op mij’, aldus Filomena.
‘Verder wil ik graag mijn ANDIAMO! partner en vriendin Tiziana Guerriero, mijn man en mijn beste vrienden bedanken voor hun geduld, liefde en vertrouwen in me.’

Naast haar muzikale passie heeft Filomena ook een passie voor kunst.
In 2004 heeft ze de non-profit afdeling ANDIAMO! Kunst & Bedrijf opgericht.
Deze afdeling heeft naast het promoten van kunstenaars en musici als belangrijkste doel het integreren van kunst in het bedrijfsleven.
Gedurende het jaar exposeert Filomena kunst in de ANDIAMO! kantoren en daarnaast organizeert zij verscheidene culturele evenementen, concerten, kunsttentoonstellingen en modeshows door heel Italie.

Behalve de ontwikkelingen binnen de Kunst & Bedrijf afdeling van ANDIAMO!, ontwikkelt de creativiteit van ANDIAMO! zich ook op andere manieren.
Zo heeft Filomena begin juni een unieke, nieuwe website gelanceerd: ANDIAMOnline! Creative Gadgets.
Deze website bestaat uit creatieve vaak met de hand gemaakte ‘Made in Italy’ producten.

De website is onderverdeeld in verschillende thema’s die gedeeltelijk door Filomena zijn ontworpen; ANDIAMO! Art, ANDIAMO! Books, ANDIAMO! Design, ANDIAMO! Fashion, ANDIAMO! Food & Wine, ANDIAMO! Musica, ANDIAMO! Wellness & Body, ANDIAMO! Jewellery, en ANDIAMO! Sustainable.
Voor het thema ANDIAMO! Fashion ontwierp Filomena een ANDIAModa! lijn, bestaande uit een tassen lijn en twiggy-dresses lijn.

Zowel de CD als de ANDIAMO! Creative Gadgets producten zijn te bestellen via de website: www.andiamoservicesonline.com

ANDIAMO! Services is een B2B Destination Management Company (DMC) gevestigd in Rome en specialist voor heel Italië.
Filomena Uffing is de directrice van ANDIAMO! Services.
Met haar reiservaring, brede kennis én passie voor Italie is zij in 1999 het Nederlandse Incentive House/DMC ANDIAMO! Services in Rome begonnen.
Ze is met ANDIAMO! Services een gevestigde naam geworden in de Nederlands-Italiaanse MICE-industrie.
Daarnaast is ze een goed voorbeeld van een vrouwelijke toponderneemster in het buitenland!

Samen met een Nederlands-Italiaanstalige ANDIAMO! team van specialisten organiseert ANDIAMO! het hele jaar meetings en congressen, maar ook incentive reizen en evenementen door heel Italië.
Hiernaast is ANDIAMO! gespecialiseerd in het organiseren van lokale bezoeken aan bijvoorbeeld bedrijven, het opzetten van teambuilding programma's en cursussen op maat van minimaal één dagdeel.
De missie van ANDIAMO! is om de schoonheid van Italie op een onderscheidende en creatieve manier te laten zien. www.andiamo-services.com

Ook de Italian Coffee Handbags zijn te verkrijgen via Andiamo! Online Creative Gadgets!

Nog meer Italie op Italian Links And More

Italiaanse Passie en Sfeer op uw Evenement

dinsdag 5 juli 2011

Gianna Nannini treed op tijdens het Bospop Festival 2011

Bezoek van Gianna Nannini in Nederland op 8 juli 2011 tijdens het Bospop Festival in Weert (vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 juli 2011).
Die dag treden ook artiesten als Foreigner, The Faces featuring Mick Hucknall, Journey en Joe Cocker op.

Gianna heeft een aantal internationale hits gehad en is met Vasco Rossi en Ligabue de vertegenwoordigster de Italiaanse Rock in de wereld!
Naast de hits 'Bello e Impossibile' en 'I Maschi' heeft Gianna veel mooie nummers gemaakt.
Gianna is door haar live tours, optredens tijdens internationale evenementen en de verschillende releases vaker buiten de Italiaanse grenzen in de belangstelling geweest.

Vorige week zaterdag is haar nieuwe Europese tour in Londen van start gegaan (Hyde Park).
Gianna is overigens ook bekend door haar broer Alessandro Nannini, Formula 1 coureur die door een helikopter ongeluk zijn hand bijna verloor en deze, dankzij geavanceerde microchirurgie, weer gedeeltelijk ging gebruiken.

SonyMusic heeft begin april haar nieuwe album uitgebracht met de titel 'Io e Te'.
Op het album zijn verschillende interessante nummers te horen waarbij Rock en Italiaanse melodieen elkaar afwisselen of juist samensmelten.

Gianna is een ras artiest en een intrigerende vrouw met een verhaal.

Gianna Nannini op Bospop, vrijdag 8 juli tussen 14:45 en 15:45!

Haar website.

Gianna op Wikipedia.

Italiaans Internationale Artiesten voor op uw evenement.

Nog meer Italiaanse optredens en evenementen.

Bospop Festival 2011

Voor boekingen: Italian Entertainment And More

woensdag 29 juni 2011

Productie van de Italian Coffee Handbags in samenwerking met de Haeghe Groep Den Haag


De Italian Coffee Handbags worden Maatschappelijk Verantwoord geproduceerd door ondermeer de Haeghe Groep uit Den Haag.

Door deze samenwerking creeren wij extra werkgelegenheid voor de medewerkers van de Haeghe Groep naast het feit dat de Italian Coffee Handbags een positieve bijdrage leveren aan het milieu door hergebruik van verpakkingsmateriaal.

Ook U kunt een bijdrage leveren aan het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen traject door lege gebruikte koffieboon foliezakken voor ons te verzamelen en uiteindelijk de kant en klare Trendy Italiaanse Handtassen weer af te nemen!


TAStbaar hergebruik met de Italian Coffee Handbags!

Italian Coffee Handbags zijn handgemaakte tassen (Borse Cucite Artigianalmente), gefabriceert van lege (gebruikte) zakken van koffiebonen of gemalen koffie. Elk model en exemplaar is daarom uniek (tassen kunnen licht afwijken van de afbeeldingen) en gezien de kleine oplages zullen er ook ‘collectors items’ tussen zitten.
Italian Coffee Handbags worden lokaal, in Nederland, geproduceerd door vakmensen uit verschillende ateliers en sociale werkplaatsen.
Met het aanschaffen van een Italian Coffee Handbag heeft u dus niet alleen een mooie tas of uniek kado van gerecycled materiaal (Riciclando Buste Del Caffe), maar u draagt ook bij aan de plaatselijke werkgelegenheid.
Ook draagt u bij aan de vermindering van de belasting op het milieu omdat een groot deel van de Italian Coffee Handbags worden gemaakt van gebruikte koffieboon zakken en van restmateriaal van Italiaanse koffiebranders.


Duurzaam Product

De Italian Coffee Handbags passen binnen de algemene trend van duurzaamheid.
Steeds meer wordt een beroep op het bedrijfsleven gedaan om maatschappelijke verantwoordelijkheid te dragen.
De zakelijke afnemer, maar zeker ook de consument is steeds kritischer en vraagt om weloverwogen keuzes.
De consument stelt eisen aan producten en waardeert bewuste keuzes.
Organisaties die zich bezig houden met maatschappelijk verantwoord ondernemen worden dan ook positief beoordeeld.

Italian Coffee Handbags zijn een duurzaam en maatschappelijk verantwoord product.

Lege gebruikte koffieboon folieverpakkingen worden niet weggegooid, maar gebruikt voor een nieuw uniek product waardoor de verpakkingen ‘een tweede leven’ krijgen!


Italian Coffee Handbags Website
 
Verkoopadressen van de Italian Coffee Handbags
 
Nog meer Italiaanse Koffie
 

Tiramisu. Het meest populaire dessert van Italie!



Tiramisu is misschien wel het meest populaire dessert van Italië. En dat vinden niet alleen de Italianen, ook in de Nederlandse restaurants staat het vaak op de kaart. Soms erg lekker, vaker helemaal niet. Tja, dit is een van die dingen die je gewoon in Italië zelf moet eten om de maximale smaak eruit te halen…

Tira-me-su – gemaakt van eieren, mascarpone, lange vingers, koffie en soms drank – betekent letterlijk “Trek me omhoog”. Er doen vele verhalen de ronde over het ontstaan ervan. Zo zou het in de 17e eeuw gemaakt zijn om ziekige mensen erbovenop te helpen. We kunnen ons best voorstellen dat een lekkere tiramisu je opvrolijkt, maar aan de genezende werking ervan twijfelen we sterk ….. Een andere uitleg is dat het van origine Grieks is en de vrouwen het aan hun mannen gaven voordat zij gingen vechten. De caffeïne zou hen energie en kracht geven. Tiramisu Grieks?! Kom nou zeg… Nee, het verhaal dat wij geloven is dat tiramesu – de oorspronkelijke naam – geboren is in restaurant Beccherie uit Treviso. Dat is een stuk romantischer en geloofwaardiger en wordt bovendien ook door vele restaurants bevestigd.

De tiramisu, zoals dit restaurant uit Treviso het al decennia maakt, wordt op andere wijze geserveerd dan je wellicht gewend bent, namelijk op een ronde schaal, met de lange vingers eromheen (en dus niet als laag). De bedoeling is dat je de lange vingers gebruikt om in te dopen.

Het geheim van een goede tiramisu is o.a. dat de lange vingers niet te zompig worden. Laat ze dus niet te lang in de koffie liggen maar doop ze alleen maar even in. Dan is het net genoeg om de smaak van de koffie erin te laten trekken en zo blijft het toch nog een krokant en luchtig koekje.

Loopt het water je al in de mond?

Omdat je nu natuurlijk wilt weten hoe je tiramisu ‘tradizionalmente’ zelf maakt, kun je hier het recept van chef Roberto Linguanotto bekijken. Dit is momenteel de chef van restaurant Beccherie. Ook de eventuele variaties die je kunt maken, staan op de site.

Wil je aan het handje mee worden genomen door de hese Don Corleone stem van chef Roberto? Bekijk dan het filmpje (Italiaans).

Origineel ARTIKEL

Savoiardi (Lange Vingers) / Mascarpone

Nog meer TIRAMISU

Nog meer DOLCI

Italiaanse Food Concepten voor op uw evenement!

maandag 27 juni 2011

illy: van Italiaanse passie naar Nederlandse nuchterheid


illy: van Italiaanse passie naar Nederlandse nuchterheid

Op 14 april 1961 was de officiële vastlegging van illycaffè Nederland een feit. Bij een notaris in Rotterdam verscheen een internationaal gezelschap, bestaande uit de heren Roberto Hausbrandt, Ernesto Illy en de eerste lokale illy directeur Arnold Zoetmulder, om de vennootschap vast te leggen.

Hausbrandt was een koffiebrander in Triëste, Illy de grondlegger van het gelijknamige koffieconcern en Arnold Zoetmulder, een Nederlandse zakenman die bij toeval het koffievak inrolde. n naar het begin van illy in Nederland.

Zoetmulder (94 jaar) ‘Toen we de papieren tekenden wist ik eigenlijk niet veel meer van koffie, dan het kopje dat ik geregeld dronk. Van huis uit ben ik antiekhandelaar en beëdigd taxateur met iconen als specialisatie. Ik had een florerende zaak, maar helaas moest ik daar gedwongen mee stoppen, dankzij de door minister Lieftink ingebrachte aanwasbelasting. Mijn zwager reed in die tijd geregeld voor zaken naar Triëste, waar hij onder andere contact had met Roberto Hausbrandt. Roberto was de grootste koffiebrander van Italië, die in zaken zat met Ernesto Illy. Zo kwam mijn zwager ter ore dat Ernesto dolgraag zijn inmiddels in Italië beroemde koffie naar de rest van Europa wilde brengen.’

Ondanks de geringe ervaring in de levensmiddelenbranche vond Arnold Zoetmulders zwager dat de heren eens van gedachten moesten wisselen. Ernesto Illy reisde prompt met zijn vrouw af naar Rotterdam om meneer Zoetmulder te ontmoeten. In het Parkhotel hadden zij hun eerste ontmoeting. Daar biechtte Ernesto meteen op dat hij helemaal niets van Nederland of de heersende koffiecultuur wist. Arnold Zoetmulder: ‘Stomverbaasd vroeg ik hem natuurlijk waarom hij dan zo graag zijn in Italië met zorg opgebouwde bedrijf vanuit Nederland verder wilde uitbouwen. Het antwoord was eigenlijk heel simpel volgens Ernesto. Nederland heeft een goede reputatie als exportland, het is een kleine overzichtelijke markt en Nederlanders hebben een uitstekende naam als het gaat om zaken doen in tegenstelling tot de Italianen.’ Het feit dat Arnold Zoetmulder geen ervaring had met koffie vond Ernesto alleen maar een pré. ‘Sterker nog, hoe minder ik wist hoe beter. Dat maakte het voor hem makkelijker zijn verhaal en filosofie te vertellen en had ik geen mogelijke andere ideeën over hoe je koffie moest zetten.’

Het klikte tussen de twee heren en de vof illycaffè was een feit. Om de Hollandse koffiecultuur in kaart te brengen reisden Arnold Zoetmulder en Ernesto Illy het hele land door om espresso’s te proeven. ‘Ernesto dronk eigenlijk heel weinig koffie. Meestal rook hij alleen aan de kopjes of dipte hij zijn vinger er even in,’ herinnert de eerste Nederlandse directeur illycaffè zich. Al snel kwam Illy tot de conclusie dat Nederland eigenlijk helemaal geen koffiecultuur had. Water opschenken en dan de hele dag laten pruttelen was in zijn ogen geen koffie. ‘In Nederland had je een paar plekken met een espressomachine, maar eigenlijk hing overal de koffiemolen nog. Ik krijg nog de bibbers als ik een bord zie met ‘Verse Koffie’,’ lacht Arnold Zoetmulder, ‘dan wist je wel hoe laat het was. Koffie is eigenlijk een vreemde drank,’ aldus meneer Zoetmulder, ‘Je moet het met water drinken, maar koffie kan eigenlijk niet tegen water. Daarom is espresso de ideale manier van koffie zetten. Het proces is kort en snel en je drinkt het meteen op. Eigenlijk moest alles perfect zijn, de koffie, de temperatuur van het water, de druk vanuit de machine tot aan het kopje waar je uit dronk. Alles luisterde heel nauw en dat bleek in de praktijk niet makkelijk.’

Niet dat meneer Zoetmulder zich daardoor liet weerhouden. Vol enthousiasme stortte hij zich op de Nederlandse markt met het plan om in zoveel mogelijk horecagelegenheden illy te schenken, want vanuit Italië was duidelijk gemaakt dat de consumentenmarkt niet belangrijk was. Arnold Zoetmulder boekte standruimtes op de belangrijkste horecabeurzen van Nederland: de levensmiddelen beurs de Koka in Utrecht en de Horecava in de Rai te Amsterdam. De stand zag er werkelijk fantastisch uit. Dankzij zijn netwerk strikte meneer Zoetmulder een architect voor het ontwerp en huurde hij een beeldschone jongedame in, die met een mandje vol folders over de beurs liep. ‘Kosten noch moeite werden gespaard,’ aldus Zoetmulder, ‘Ernesto had ook één van de machines laten overkomen, zodat we werkelijk koffie konden zetten voor de mensen. Daarnaast stond hij er op dat we ook eigen kopjes zouden hebben. Die hebben we nog bij Regout in Maastricht laten maken.’ Het zouden de voorlopers worden van de nu wereldberoemde witte illy espressokopjes met het rode logo. ‘Och dat logo,’ lacht meneer Zoetmulder. ‘Ernesto wilde duidelijk de merknaam er op en de twee ringen, die kopjes van bovenaf gezien moesten voorstellen.

Om het logo een hogere attentiewaarde te geven stelde ik, met het ingehuurde reclamebureau, de accentkleur rood voor. Nou ja de rest is geschiedenis, niet?’ De gedrevenheid van Ernesto kwam niet alleen boven als het ging om de perfecte koffie, maar ook in alle details. Zo droomde de Italiaan toen al van kopjes met het logo erin in plaats van erop, maar was dat technisch nog niet mogelijk. De rondlopende gasten op de beurs kon het weinig schelen. In grote getale kwamen ze op de stand langs om de unieke illy koffie(machine) met eigen ogen te zien en te proeven. Dankzij alle inspanningen van Arnold Zoetmulder en zijn team wilde De Bijenkorf de koffiemachine wel op proef. In die tijd hadden ze nog een zeer grote horeca-afdeling waar veel, heel veel koffie werd gedronken. ‘Het was een catastrofe! We hadden twee Italianen laten overkomen om de machine te demonstreren - het waren toen nog stevige trekmachines - maar het lukte gewoon niet. De apparaten werkten niet naar behoren, waardoor dat perfecte kopje espresso er lang niet altijd goed uitkwam. En het was een hele cent duurder dan een gewoon kopje koffie, wat niet meehielp in het verkoopproces.’ Arnold Zoetmulder vervolgt: ‘Uiteraard koppelde ik dit terug aan Ernesto, maar die werd daar alleen maar woedend van en wilde niets horen van aanpassingen. We hebben toen ook nog gratis espresso’s weggegeven in een moderne zaak in Delft, maar het liep heel moeizaam. Een eerste bestelling lukt nagenoeg altijd, maar er kwam nauwelijks een vervolgbestelling. Het tweede jaar op de beurzen zag ik de animo behoorlijk teruglopen. Ik ben zelfs persoonlijk nog heel wat zaken langsgegaan om ze uit te leggen dat ze illy koffie moesten schenken, maar we waren denk ik net te vroeg.’ Na bijna twee jaar besloten Arnold Zoetmulder en Ernesto Illy dat hun werkrelatie geen kans van slagen had. Arnold Zoetmulder: ‘We hadden een vergadering met z’n allen en het resultaat was dat alles te duur was en te weinig opleverde. Te dure reclame, te duur product, (lachend) een te dure directeur, noem maar op. Ik heb toen een goedkopere kracht geadviseerd en daar was Ernesto dolblij mee. Zelfs toen ik niet meer officieel in dienst was, kon ik het niet laten om mensen te interesseren voor illy koffie. Werken met Ernesto Illy was een ware belevenis. Ik ken niemand die zich zo vastbeet in wat hij goed achtte. Ik heb een geweldig respect voor die man en voor wat hij met zijn bedrijf bereikt heeft. Het was echt niet makkelijk in die tijd en nu drinkt iedereen overal ter wereld het. Een onvergetelijke ervaring.’

Tekst: Esther Muller

illy eShop

illy website

Nog meer Italiaanse Koffie

Italiaanse Koffie op uw Evenement

Italiaanse Koffie Handtassen