woensdag 21 september 2011

Italiaanse Koffie Handtassen: ACTIE in het brancheblad CoffeePro


Neem een abonnement op CoffeePro en krijg er een Coffeehandbag bij! (3e jaargang * september 2011 * nummer 4)

Eerst maar de actie die wij van het enige brancheblad CoffeePro met Italian Coffee Handbags op touw hebben gezet.
Wij willen graag dat u abonnee wordt van CoffeePro, terwijl Italian Coffee Handbags tassen en etuis gemaakt van folieverpakkingen van koffie wil promoten.


Met een betaald abonnement op CoffeePro verzekert u zich van een regelmatige toezending van het blad, in plaats van dat u in een verzendbestand zit waar u ook weer ‘uitgegooid’ kan worden.
Met een Italian Coffee Handbag krijgt u bovendien een duurzaam cadeau dat direct gerelateerd is aan uw vak, hobby of passie (of alledrie).
Het bedrijf stelt 20 ITALIA ARABICA model tassen gratis ter beschikking.


Unieke, duurzame tassen
Italian Coffee Handbags zijn handgemaakte tassen (Borse Cucite Artigianalmente), gemaakt van lege, gebruikte zakken van koffiebonen of gemalen koffie.
Elk model en exemplaar is daarom uniek en er zitten ook ‘collectors items’ tussen.
De tassen en etuis worden lokaal, in Nederland, geproduceerd door vakmensen uit verschillende ateliers en sociale werkplaatsen (waaronder de Haeghe Groep uit Den Haag).
Met het aanschaffen van een Italian Coffee Handbag heeft u dus niet alleen een mooie tas of uniek cadeau van gerecycled materiaal, maar u draagt ook bij aan de plaatselijke werkgelegenheid.
Bovendien zijn het duurzame en maatschappelijk verantwoorde producten, omdat een groot deel van de Italian Coffee Handbags worden gemaakt van gebruikte koffieboonzakken en van restmateriaal van (Italiaanse) koffiebranders.
Lege gebruikte folieverpakkingen worden niet weggegooid, maar vormen de basis voor een nieuw, uniek product.
Verpakkingen krijgen ‘een tweede leven’!


Het assortiment is zeer divers
Eigenlijk is bijna elke tas uniek.
De foliezakken – meestal 1 kg zakken - komen van diverse koffiebranders (voornamelijk Italiaanse merken maar ook overige merken zijn mogelijk).
Afhankelijk van de grootte van tas of etui worden meer foliezakken gebruikt. Daarbij kiezen de makers voor één merk koffiebrander per tas of etui.
De klant kiest uiteraard voor het merk dat hij of zij gebruikt of waarmee hij of zij zich associeert.
De zakken en de merken worden geselecteerd op uitstraling en op de aansluiting bij het product.
Zo verlenen verpakkingen van Fairtrade koffiebonen zich zeer goed voor de verwerking tot tas of etui.
Zie voor een visueel overzicht: Italian Coffee Handbags


Hergebruik van het materiaal
Italian Coffee Handbags doet hierbij ook een oproep aan koffiebranders en leveranciers om lege foliezakken ter beschikking te stellen.
Hergebruik is sowieso goed.
De foliezakken bevatten meestal aluminium, een duurzaam materiaal door de lange levensduur.
Dat verdient een langere levenscyclus: dus hergebruik.
Door de foliezakken in te zamelen en te hergebruiken vermindert de afvalstroom.
Koffiebranders zien hun merk bovendien terug op tassen en etuis.
De uitstraling van deze Italian Coffee Handbags is een regelrechte voltreffer. Ze zijn erg populair en hebben een moderne designuitstraling.
Door bij te dragen aan de inzameling versterkt u het duurzame imago van uw eigen organisatie.
U profileert uw organisatie als maatschappelijk verantwoordelijk op een heel zichtbare manier.

Italian Coffee Handbags streeft naar een netwerk van inzamelpunten waar ook consumenten foliezakken kunnen inleveren (al dan niet met een spaar systeem). 

Kortom: TAStbaar hergebruik met de Italian Coffee Handbags

Ook potentiële VERKOOPADRESSEN kunnen contact met ons opnemen!


MADE IN HOLLAND by DI LELLA CON STILE

Italian Cooking Courses by Antonella Barbella


Over Antonella Barbella

Ik ben geboren in Lanciano, een klein stadje in het centrum van Italië aan de Adriatische kust, omgeven door mooie stranden, kleine meertjes en rivieren die ontstaan uit het schitterende gebergte “La Maiella” of van de "Gran Sasso”, omringd door groene bossen met olijfbomen, wijngaarden, ongerepte natuur en vriendelijke mensen.

De passie voor het koken loopt door mijn aderen...
Opgeroeid in een traditioneel Italiaans gezin is het koken mij met de paplepel ingegoten, en is het koken een deel van mijn leven geworden.
De liefde voor het koken is iets wat ik meegekregen heb van mijn grootmoeder en van mijn moeder, die mij altijd meenam in de keuken, ik was toen een paar jaar oud.



Nog meer Italie 

Italian Cooking Course PIZZA & PASTA in October and November at SMEG!

De Geschiedenis van MARTINI. Een echt Italiaans ICOON.


Rondom MARTINI® hangt een heerlijke schoonheid, die je niet bij andere drankjes terugvindt.
MARTINI® is dan ook een echt Italiaans icoon, ontstaan na 140 jaar van toewijding en passie.

Het MARTINI®-verhaal start bij onze Romeinse voorvaders.
Zij perfectioneerden immers de oude mengkunst van wijn met mediterrane kruiden.
In geen tijd groeide het noordelijke Italiaanse gebied Piemonte uit tot het centrum van deze ambacht.
De vruchtbare gronden in de Alpen leverden een rijkdom aan kruiden, en het koele klimaat zorgde voor lichte, delicate wijnen.
In de middeleeuwen brachten Italiaanse handelaars zeldzame en exotische planten mee naar de haven van Genua.
Ze werden vervolgens gebruikt voor de creatie van verschillende, meer complexe, aromatische wijnen.
Ondertussen floreerde Turijn, de hoofdstad van Piemonte, in de 19de eeuw door de talrijke modieuze koffiebars.
Zij vonden het ‘aperitivo’-uur uit, waardoor hun gevierde vermoutmakers zelfs bescherming genoten dankzij een Koninklijk Besluit.

 
De geboorte van de onderneming

MARTINI® (Martini & Rossi) zag het licht na de samenwerking van twee uitstekend geschoolde mannen: Alessandro Martini, de heldere ondernemer, en Luigi Rossi, de geïnspireerde vakman.
Samen deelden ze dezelfde visie en missie: een unieke, kwalitatieve en stijlvolle Italiaanse wijn ontwikkelen.
Midden 1800 werkten de twee mannen samen in Turijn, bij een gespecialiseerd bedrijf dat wijnen, vermout en likeuren produceerde en verkocht.
Tijdens diezelfde periode slaagden ze ook in hun opzet: de creatie van een nieuwe formule die een zachtere, meer aromatische wijn opleverde.
In 1863 lanceerden ze hun meesterwerk en de nieuwe wijn kon bijna onmiddellijk op wereldwijde sympathie rekenen.
De nieuwe onderneming MARTINI® was geboren! 



Geniet ook van een MARTINI door onze Italian Aperitivo Bar in te zetten tijdens uw evenement!

Nog meer Italiaanse Concepten voor uw evenement.


zondag 18 september 2011

Debuut album La Ballata Dei Piedi Volanti van Fulvia di Domenico



Fulvia di Domenico werd geboren in Rome, Italië.
Nog voor haar eerste verjaardag volgde ze haar vader, destijds werkzaam in Libië, om vervolgens haar jeugd als ‘wereldreiziger’ door te brengen.
Ze leefde met haar familie in Libië, Kameroen, Algerije en Parijs voordat ze op haar dertiende terugkeerde naar Rome.
Haar muzikale ‘carrière’ begon op haar zesde in de jungle van Kameroen, waar ze samen met haar broer Giovanni duetten uit Verdi’s ‘Rigoletto’ zong.
Gevormd door zowel haar Italiaanse roots als door de verschillende culturen en talen waarin Fulvia opgroeide beschouwt ze zich niet alleen als een Romeinse in de vreemde, maar als een echte wereldburger.
Ze studeerde talen en literatuur aan de universiteit van Rome en Granada.
Daarnaast bleef ze haar passie voor zingen verder ontwikkelen en studeerde ze jazz bij de bekende Italiaanse jazz-zangeres Maria Pia de Vito.
In 2002 werd ze toegelaten tot de afdeling Jazz and World Music van het Rotterdams Conservatorium, waar ze in 2006 afstudeerde. 

Al tijdens het conservatorium nam haar carrière een internationale vlucht met Nederland, België, Duitsland, Italië en Brazilië als belangrijkste werkterreinen. 
Met deze achtergrond is haar muziek een prachtige mix geworden van kleuren, smaken, talen en ritmes.
In 2003 richtte Fulvia Di Domenico samen met percussionist Matthias Haffner en gitarist Marijn van der Linden de band FULVIA op.
Sinds die tijd werkte deze harde kern samen in diverse bezettingen en met verschillende instrumentalisten waarmee ze hun passie voor Braziliaanse muziek deelden.
Op die manier heeft de band uiteindelijk een heel eigen sound weten te vinden.
De band speelt een eclectisch repertoire bestaande uit fris gearrangeerde en altijd dansbare Samba’s, Italiaanse en Franse Chansons en eigen “werelds” werk, beïnvloed door jazz en met een flinke scheut Dolce Vita.


Het debuut album La Ballata Dei Piedi Volanti (de ballade van de vliegende voeten) is het resultaat van deze samenwerking.
Het bevat een mix van eigen composities van de bandleden en arrangementen van Italiaanse en Franse liederen uit de jaren 60 en 70.
De songs met teksten in het Italiaans, Portugees, Frans en Engels zijn allemaal gehuld in een jasje van Braziliaanse grooves zoals Baião, Samba en Bossa Nova en versiert met jazzy improvisaties.
Op deze manier ontstaat een prachtige eigen stijl die men het beste kan omschrijven met ‘Italian Bossa Jazz’ – Brazilian beats with a twist of jazz and dolce vita.

De CD werd op 5 mei 2011 door een schitterend live concert op het Rotterdamse ‘Grounds’-podium gepresenteerd en is bij het Nederlandse label ‘Distriburtionlabel’ uitgebracht.
De plaat werd  in juli 2010 opgenomen en gemixt door Sven Lens in het ‘As Loud As Studio’, Nijmegen.
De mastering staat op naam van Darius van Hefteren, ‘Amsterdam Mastering Studio’. 
De titelsong van het album is een compositie van de pianist Giovanni Di Domenico, Fulvia’s broer die ook als gastsolist op de CD vertegenwoordigd is. 



Liner notes by Lilian Vieira:

Music is feeling, but you can't always explain feelings... fortunately!
The first time I heard Fulvia's voice she was singing an old beautiful samba in a quite traditional setting.
Her extraordinary, clear, tender and beautiful sound made me feel as if with an embrace I was thrown back into ancient Brazil, where so many different cultures passed by to enrich and embellish our music even more.
Fulvia sang that samba as if nobody had ever sang it before, as if it was made just for her.
Through her voice she brought Italy to Brazil, but actually she gave herself
to the world, playing with different styles, like a kid playing with life...and suddenly, feeling became sound...

“…een overtuigend debuut” (Jazzism September 2011)

Line up:

Marijn van der Linden - gitaar, cavaquinho
Wim Dijkgraaf - harmonica
Noa Stroeter - contrabas, e-bas
Matthias Haffner - percussie
Special guest:
Giovanni Di Domenico - piano

2011 Distributionlabel.com / EAN: 8700001797658

Voor BOEKINGEN kunt u contact opnemen met Italian Entertainment And More.